Ce pot face?


Există multe moduri prin care puteți beneficia de aer și lumină naturală mai bune în locuința dvs. Unele sunt simple și rapide, altele necesită mai mult timp, însă vă vor oferi ameliorări semnificative pe termen lung.


1.


Aerisiți cu mai multe ferestre deschise

Aerul interior conține gaze, particule, reziduuri biologice și vapori de apă, care sunt toate pericole potențiale pentru sănătate. Este recomandat să aerisiți locuința de trei până la patru ori pe zi, timp de cel puțin 10 minute de fiecare dată, cu mai multe ferestre deschise. De asemenea, aerisiți dormitorul înainte de a merge la culcare și când vă treziți dimineața.

2.


Urmăriți lumina (naturală)

Mutați masa sau biroul cât mai aproape de fereastră. Lumina artificială nu poate reproduce calitățile luminii solare, care este un antidepresiv natural. Luminați-vă locuința și locul de muncă cu cât mai multă lumină naturală cu putință. Există multe dovezi științifice care asociază lumina naturală cu o sănătate mai bună și o calitate mai bună a vieții, cum ar fi dispoziția mai bună, senzația redusă de oboseală și oboseala redusă a ochilor.

3.


Intrați în ritm

Organismul nostru se poate sincroniza doar cu ritmul de 24 de ore „somn, muncă, viață” prin expunerea corectă la lumină și întuneric. Dacă este posibil, orientați dormitoarele – mai ales cele destinate adolescenților și tinerilor, care au un ritm biologic decalat și care se trezesc greu dimineața – spre est, către soarele de dimineață. De asemenea, asigurați-vă că perdelele sau rulourile împiedică cât mai mult posibil pătrunderea luminii în cameră pe timpul nopții.

4.


Faceți o plimbare

Majoritatea oamenilor de știință sunt de părere că expunerea la lumina naturală timp de două ori pe zi este un stimulent excelent pentru sănătatea mintală. Ieșiți afară când aveți ocazia și încercați să vă întindeți periodic picioarele.

5.


Curățați și aerisiți covoarele

… sau, și mai bine, renunțați la ele. Covoarele groase și mobila, cum ar fi canapelele vechi, sunt un Eldorado pentru acarieni și bacterii.

6.


Limitați umezeala și umiditatea

65 % dintre europeni își usucă hainele la interior cel puțin o dată pe săptămână, însă acest lucru produce umiditate, care poate conduce la mucegai dăunător și umezeală în casă, așa că uscați rufele în altă parte, dacă este posibil. Dacă nu aveți opțiunea de a usca hainele la exterior, încercați să deschideți o fereastră aproape de locul unde se usucă hainele, ca să puteți elimina din umiditatea în exces. Din aceleași motive, asigurați-vă că baia este bine ventilată. Activitățile unei familii cu patru membri adaugă, în mod tipic, 10 litri de apă în aerul interior – pe zi!

7.


Renunțați la tutun, folosiți mai puțin lumânările

Fumatul și lumânările sunt deosebit de nocive pentru climatul interior. În Danemarca, spre exemplu, 76 % din particulele nocive dintr-o locuință provin de la locatarii propriu-ziși.

8.


Opriți aparatele

Aparatele electrice, cum ar fi televizorul și hard diskurile computerelor, emit substanțe chimice care contribuie la un climat interior neadecvat.

9.


Evitați substanțele chimice

Există substanțe chimice potențial nocive în majoritatea produselor pentru curățenie. Ori de câte ori este posibil, folosiți lavete din microfibră și materiale naturale, cum ar fi oțetul alb și fulgii de săpun. Sunt disponibile foarte multe sfaturi online care vă pot ajuta să vă mențineți locuința curată și fără substanțe chimice.

10.


Plasticul nu este întotdeauna fantastic

Când materialele plastice se încălzesc, pot emite vapori toxici. Dacă aveți copii, asigurați-vă că jucăriile lor din plastic nu sunt expuse la lumina directă a soarelui. De asemenea, nu lăsați obiecte din plastic pe jos, dacă aveți încălzire prin pardoseală. Conform regulamentelor UE, ar trebui să scăpați de toate jucăriile din plastic fabricate înainte de 2007, deoarece s-a descoperit că acestea conțin anumite substanțe chimice interzise. Dacă este posibil, v-ați putea încuraja copiii să se joace în altă cameră decât în dormitor. Acest lucru ar putea contribui la reducerea poluanților potențiali nocivi din aer.

Doriți să aflați mai multe?

CU OCHII ȚINTIȚI ASUPRA IMAGINII DE ANSAMBLU

Pe lângă rutinele zilnice noi, este, de asemenea, important să profitați de ocazie pentru a face schimbări esențiale asupra climatului interior al locuinței dvs. Ne petrecem 90 % din timp în spații închise și 2/3 din timpul respectiv, acasă, așa că acesta ar fi locul ideal de unde să începem să ne îmbunătățim viața.

 

ÎMBUNĂTĂȚIȚI-VĂ SPAȚIUL EXISTENT

Gândiți-vă cum puteți aduce „exteriorul la interior”. Cum majoritatea trăim în medii urbane, ne-am îndepărtat în oarecare măsură de natură. Chiar și un pas atât de mic, cum ar fi adăugarea unor plante în ghiveci – care se știe că purifică aerul – poate îmbunătăți mediul interior. În plus, gândiți-vă cum ați putea crea o vedere mai bună spre exterior prin utilizarea inteligentă a geamurilor și a ușilor.

MĂRIȚI CORECT SPAȚIUL

Adăugarea unei suprafețe suplimentare la locuința dvs. este un mod excelent pentru a îmbunătăți viața la interior. Luați în calcul renovarea unei mansarde sau o extindere și acordați prioritate soluțiilor care facilitează pătrunderea aerului proaspăt și a luminii naturale.

SCHIMBAREA LOCUINȚEI

Atunci când sunteți în căutarea unei noi case, țineți cont de faptul că proprietățile mai vechi pot avea probleme care afectează mediul interior. Spre exemplu, asigurați-vă că toate ferestrele pot fi deschise complet și sunt funcționale, mai ales în bucătărie și baie. De asemenea, când ajungeți la faza de redecorare, alegeți o culoare mai deschisă pentru vopsea. Aceste lucruri vor crea suprafețe care vor reflecta mai bine lumina în locuința dvs.


DATELE ÎNGRIJORĂTOARE REFERITOARE LA GENERAȚIA INDOOR

Ne petrecem 90 % din timp în spații închise, fără suficientă lumină naturală sau aer proaspăt. Nu ne mai gândim la acest aspect – s-a dovedit, însă, științific că acest lucru poate fi nociv pentru starea de sănătate și bunăstarea noastră.

LIPSA LUMINII NATURALE FACE CA 15 % DINTRE NOI SĂ NE SIMȚIM TRIȘTI

Puterea luminii naturale nu poate fi reprodusă în mod artificial. Avem nevoie de lumina soarelui pentru a ne simți energici și sănătoși.